ویژگی های ندای آسمانی هنگام ظهور

قابل توجه کاربران محترم؛ به اطلاع میرساند مبنای فعالیت این وب سایت اطلاع رسانی علمی گسترده و متنوع می باشد بر این اساس از تمامی مقالات محققین ، پژوهشگران و سایتهایی که محتوای قلم و موضوعات پژوهش شان متناسب با فعالیت این وبگاه است با ذکر نام محترمشان مقالات مناسب باز نشر می گردد. بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از آن نمی باشد.مقاله پیش رو در ماهنامه انتظار موعود - شماره 29 به چاپ رسیده است. ویژگی های "ندای آسمانی" هنگام "ظهور" ندای آسمانی را می توان به وسیله مقدم بودن بر ندای ابلیس و نیز از روی محتوای آن شناخت؛ زیرا ندای آسمانی به معرفی حضرت مهدی موعود(علیه السلام) می پردازد؛ در حالی که ندای ابلیس، مردم را به سوی فردی از بنی امیه فرامی خواند. میان علامت های قیام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ندای آسمانی جایگاه ویژه ای دارد. مطرح شدن این مطلب در روایات فراوان، تطبیق آیاتی از قرآن توسط اهل بیت علیه السلام بر آن، مطرح شدن آن در آخرین توقیع، حتمی بودن و آغاز ظهور حضرت به وسیله ندا، نشان از اهمیت آن دارد. مهم ترین هدف از ندای آسمانی، شناساندن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به جهانیان و اعلان آمدن او است. در این نوشتار، ابتدا مباحث «واژه شناسی ندا»، «هدف از اعلان ندا»، «نشانه های حتمی و بدا»، و «ندای آسمانی در قرآن کریم» مطرح می شوند، سپس ندای آسمانی معرفی و به وظیفه مخاطبان ندا و نداهای دیگر و ندای آسمانی از نگاه عامه اشاره می شود.

29 آذر 1393

جایگاه موعود گرایی در آیین بودای تبتی و علل گرایش به آن در عصر حاضر

قابل توجه کاربران محترم؛ به اطلاع میرساند مبنای فعالیت این وب سایت اطلاع رسانی علمی گسترده و متنوع می باشد بر این اساس از تمامی مقالات محققین و پژوهشگرانی که محتوای قلمشان متناسب با فعالیت سایت است با ذکر نام محترمشان مقالات مناسب باز نشر می گردد. جایگاه موعود گرایی در آیین بودای تبتی و علل گرایش به آن در عصر حاضر علی موحدیان عطار ابوالقاسم جعفری چکیده میتریه، موعود منجی در آیین بوداست که متون مقدس همۀ سنت های بودایی، آمدن او را پیش گویی کرده اند. اصل و اساس این پیش گویی ها به سخنان بودا در سه سبد کانون پالی بازگشت می کند، اما در طی زمان، در هریک از سنت های بودایی ویژگی هایی پیدا کرده است که در سنت های دیگر دیده نمی شود. از همین رو، اهمیت و جایگاه امروزی میتریه در هر یک از سنت های بودایی نیز متفاوت شده است. موعودگرایی آیین بودای تبتی به دلیل تأخر زمانی و تأثیرپذیری از آیین هندو، گاهی موضوعاتی مانند رویارویی با ادیان ابراهیمی، به ویژه اسلام را در خود دارد که مورد توجه بسیار شرق شناسان نیز قرار گرفته است. همچنین از آن جا که میتریه با مسئلۀ حکومت جهانی آینده در پیوند است، تأکید دالایی لامای چهاردهم _ رهبر سیاسی و مذهبی آیین بودای تبت _ بر احیای نام میتریه و ساخت بزرگ ترین تندیس از میتریه در شهر «بودگیا»ی هند _ که طبق نقل تاریخ، بودا در آن جا به اشراق رسید _ از نظر مذهبی و سیاسی اهمیتی ویژه پیدا می کند.نوشتار حاضر ابتدا جایگاه میتریه در سنت تبتی و و ویژگی های خاص آن را بررسی می کند و سپس به علل اصلی گرایش به احیای مجدد آن در تبت می پردازد.

26 آذر 1393

آيا نام جنگ آرماگدون را شنيده ايد ؟!

قابل توجه کاربران محترم؛ به اطلاع میرساند مبنای فعالیت این وب سایت اطلاع رسانی علمی گسترده و متنوع می باشد بر این اساس از تمامی مقالات محققین و پژوهشگرانی که محتوای قلمشان متناسب با فعالیت سایت است با ذکر نام محترمشان مقالات مناسب باز نشر می گردد.بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از این مقالات نیست.این مقاله به نقل از نرم افزار صهیوننیسم مسیحی باز نشر می گرددآيا نام جنگ آرماگدون را شنيده ايد ؟! مكتب صهيونيسم مسيحي در اين مقاله بنا داريم شما را با پديده اي به نام مكتب نو ظهور صهيونيسم مسيحي آشنا كنيم. طبق يك تعريف، اين مكتب « پشتيباني مسيحيان از صهيونيسم » است و بر اساس طريق ديگر به معناي جنبشي ملي است با هدف پشتيباني از ملت يهود براي باز گشت آنان به فلسطين و حاكميت شان بر اين سرزمين كه با هر كسي كه از اسرائيل انتقاد كند و يا با آن دشمني ورزد به مخالفت بر مي خيزند.

26 آذر 1393

شناخت مسيحيان صهيونيست (اوانجليست)

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقای مرتضي بابائي در نرم افزار صهیونیسم مسیحی درج گردیده است. شناخت مسيحيان صهيونيست (اوانجليست) مقاله مهم درباره شناخت بهتر مسيحيان صهيونيست ، كه حدود يك چهارم جمعيت آمريكا(70 ميليون نفر ) را شامل مي شوند پيروان كليساي انجيلي آمريكا كه پيروان آن حدود يك چهارم جمعيت آمريكا(70 ميليون نفر ) را شامل مي شوند و تعدادشان رو به رشد است، مهم ترين خاستگاه نظري راست گرايان مسيحي است. هسته مركزي پيروان اين فرقه، مطلق گرا و معتقد به نبرد دائم بين خير و شرّ هستند. «بازگشت دوم حضرت مسيح» در «آخر الزمان» بعد از طي مراحلي كه نهايت آن به «جنگ و ويراني بزرگ» ختم مي شود، از جمله مباني اعتقادي اين جريان است.

21 آبان 1393

دكترين مهدويت و انتظار موعود در آيين يهود

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقای محمدمهدي كريمي نيا(در كميته علمي همايش بين المللي دكترين مهدويت) از نرم افزار صهیونیسم مسیحی نقل گردیده است. دكترين مهدويت و انتظار موعود در آيين يهود چكيده موضوع «انتظار موعود» در همه اديان بزرگ جهان، از جمله دين يهود اهميت بسياري دارد. آرزوي ظهور «مصلح بزرگ جهاني» در همه اديان مشترك است و از اصول مسلم اعتقادي آن ها به شمار مي رود. اين امر، علاوه بر اين كه از تعاليم ديني كتاب هاي آسماني مانند تورات، انجيل و قرآن كريم محسوب مي شود، از اموري است كه به سرنوشت بشر و تكامل انسان ارتباط دارد. در اين پژوهش، تنها ديدگاه دين يهود را درباره «انتظار موعود و مصلح كل» برمي رسيم كه مهم ترين منبع آن تورات و تلمود (شرح تورات) و برخي كتاب هاي تاريخ اديان و مانند آن است. ناگفته نماند كه براي اثبات «مهدي موعود» به بشارت هاي كتاب هاي قديم استدلال نمي كنيم و در اصل به آن ها احتياجي نداريم، بلكه با مطالعه ديدگاه يهود (و ديگر اديان آسماني و مكاتب ديگر) در اين زمينه، روشن مي شود كه عقيده به «انتظار موعود» و «نجات دهنده فوق العاده جهاني» عقيده مشترك ديني است. در اين پژوهش مباحث ذيل را برمي رسيم: 1. ماهيت و اهميت انتظار؛ 2. انتظار موعود، اصل مشترك بين اديان آسماني؛ 3. موعود گرايي در نگاه كلي؛ 4. شور و التهاب يهود براي موعود آخر الزمان؛ 5. نشانه هاي ظهور در نزد يهود؛ 6. انتظار موعود و اميد به نجات در دعاهاي يهود؛ 7. صلح، امنيت و فراواني نعمت پس از ظهور موعود از نظر يهود

21 آبان 1393

مهدويت، غرب و بازي هاي رايانه اي

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از محتوای آنها نمی باشد این مقاله در فصلنامه ي يادگاران ماندگار شماره13به چاپ رسیده است. مهدويت، غرب و بازي هاي رايانه اي اشاره: يكي از اصول مشترك بين تمام اديان الهي و اساطير باستاني اقوام مختلف بحث منجي موعود و آخر الزمان مي باشد. همان كسي كه شيعيان او را مهدي، مسيحيان او را عيسي، زرتشتيان او را سوشيانت و قوم هاي ديگر او را با نام هاي ديگر مي خوانند. تمامي منتظران ظهور به مرحله اي معتقدند كه يك ضد منجي كه عصاره تمام شرارت هاست و تمامي نيروهاي شيطاني، را به همراه خود دارد و مهم ترين مانع منجي موعود است ظهور كند و در نبرد نهايي، ميان اين دو كه جنگي بسيار بزرگ و خونين است، منجي موعود به همراه يارانش، به كمك امدادهاي الهي بر لشگر شيطان پيروز مي شوند. سربازان و ياران منجي، انسان هايي با ايمان و نيرومند هستند كه خود را از قبل براي چنين روزي آماده كرده اند. منجی ، نبرد نهایی،مهدویت، بازي هاي رايانه اي

5 آبان 1393

شرايط جهاني در آخرالزمان

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه یا بخشی از محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقای باقر امین زاده در نرم افزار مسیحیت صهیونیستی درج شده است. شرايط جهاني در آخرالزمان در مقاله حاضر نويسنده با اشاره به وجود چالش بنيادين ميان دو جريان مادي گرا و توحيدي در مورد نظام آفرينش و آفريدگار آن، از وقوع دو جنگ جهاني در آخر الزمان با استناد به آيات قرآن و تفاسير معتبر خبر مي دهد كه با هم آن را از نظر مي گذرانيم. موعود بشر،آینده،آخرالزمان، مسيح موعود، جنگ حق و باطل و خير و شر، جنگ جهاني نهايي

5 آبان 1393

تبیین جامعه شناختی مؤلفه های همبستگی اجتماعی در جامعة مهدوی

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقایان شمس الله مریجی استادیار وعضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع قم، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی.اسماعیل چراغی کوتیانی کارشناس ارشد جامعه شناسی در فصل نامه علمي ـ پژوهشي مشرق موعود سال چهارم، شماره 14، تابستان 1389 به چاپ رسیده است تبیین جامعه شناختی مؤلفه های همبستگی اجتماعی در جامعة مهدوی چکیده هر نظام اجتماعی برای پایداری و پویایی خود نیازمند فضایی آرام و به دور از هرگونه تضاد و تنش است تا بتواند به اهداف خود دست یابد. این مهم نیازمند زمینه هایی است که بدون آن ها پیشرفت غیرممکن است. یکی از این زمینه ها وجود وفاق ملی و همبستگی اجتماعی در سطح جامعه است. از این رو امروزه همة نظام های سیاسی جهان با درک درست از این واقعیت به دنبال تحقق و تثبیت همگرایی در جوامع خود هستند. ما اعتقاد داریم که دولت و جامعة مهدوی در این فضیلت نیز سرآمد جوامع انسانی است و یکی از راهبردهای امام زمان عج پس از ظهور، ایجاد همبستگی اجتماعی در بین جوامع بشری است و برای رسیدن به این وفاق، شیوه ها و راهکارهایی را به کار خواهند برد که می تواند الگویی شایسته برای جوامعی باشد که می خواهند از جامعه و ملتی همگرا برخوردار باشند؛ راهکارهایی چون گسترش دین و جهان بینی واحد، توسعة همه جانبة عدالت اجتماعی، توسعة مهرورزی، ارتقای سطح فکری فرهنگی جامعه و البته این راهکارها با رهبری سیستماتیک و فرهمندانة خویش می تواند برای دولت و جامعة زمینه ساز الگو باشد؛ هم در تلاش برای تحقق شرایط و زمینه های ظهور منجی و هم در ساماندهی به وضعیت نظام اجتماعی موجود. واژگان كليدي همبستگي اجتماعي، وفاق ملي، ظهور منجي، پس از ظهور، جامعۀ زمينه ساز، جامعۀ مهدوي.

30 شهریور 1393

مسیح یهودی و فرجام جهان قسمت 6

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد سلسله مقالات پیش رو از سایت موعود نقل می شود. مسیح یهودی و فرجام جهان قسمت 6 چکیده: آنچه در پى خواهد آمد مقدمه كتاب المسيح اليهودى و نهايةالعالم اثر نويسنده و محقق ارجمند مصرى آقاى رضا هلال است كه به دليل مطالب ارزشمند و محققانه‏اى كه در اين كتاب در زمينه مسيحيت صهيونيستى مطرح شده، ترجمه و براى نخستين بار براى استفاده خوانندگان عزيز عرضه مى‏گردد. مقدمه: »هيچ كس نمى‏تواند آمريكا و آزاديهايش را بفهمد، مگر اين‏كه آگاه باشد و تأثيرى را كه دين به طور مستقيم بر روى ساخت و ايجاد اين كشور گذاشته و مى‏گذارد، درك كند...«. جيمز ون - آمريكاى امروز بذر اين كتاب هنگامى كه در دهه نود قرن گذشته در ايالات متحده زندگى مى‏كردم، در وجودم كاشته شد. يكى از روزها وقتى كانالهاى تلويزيونى را مى‏گرفتم، نگاهم بر روى آگهى كانال سى.بى.ان متوقف شد، »پات رابرتسون« واعظ تلويزيونى را مى‏ديدم كه از فرارسيدن پايان تاريخ و دومين ظهورمسيح سخن مى‏گفت و مردم را پند و اندرز مى‏داد. مدتى برنامه‏هاى ايستگاههاى تلويزيون مذهبى كه »كليساى تلويزيونى« ناميده مى‏شوند، مرا به خود مشغول داشتند. اين ايستگاهها براى بينندگان آمريكايى موعظه و پند ارائه مى‏دهند و زمينه رفتن به كليسا جهت خواندن نماز را فراهم مى‏نمايند، همچنين اخبار و ميزگردهاى مذهبى(1 ) پيرامون نظر شريعت و دين درباره ازدواج، طلاق، تربيت، كودكان، سقط جنين وكانديداهاى انتخابات را پخش مى‏كنند. وازگان کلیدی: مسيح،بنیادگرایی،ایوانجلیستها

30 شهریور 1393

مسيح يهودى و فرجام جهان

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد سلسله مقالات پیش رو از سایت موعود نقل می شود. چکیده: آنچه در پى خواهد آمد مقدمه كتاب المسيح اليهودى و نهايةالعالم اثر نويسنده و محقق ارجمند مصرى آقاى رضا هلال است كه به دليل مطالب ارزشمند و محققانه‏اى كه در اين كتاب در زمينه مسيحيت صهيونيستى مطرح شده، ترجمه و براى نخستين بار براى استفاده خوانندگان عزيز عرضه مى‏گردد. مقدمه: »هيچ كس نمى‏تواند آمريكا و آزاديهايش را بفهمد، مگر اين‏كه آگاه باشد و تأثيرى را كه دين به طور مستقيم بر روى ساخت و ايجاد اين كشور گذاشته و مى‏گذارد، درك كند...«. جيمز ون - آمريكاى امروز بذر اين كتاب هنگامى كه در دهه نود قرن گذشته در ايالات متحده زندگى مى‏كردم، در وجودم كاشته شد. يكى از روزها وقتى كانالهاى تلويزيونى را مى‏گرفتم، نگاهم بر روى آگهى كانال سى.بى.ان متوقف شد، »پات رابرتسون« واعظ تلويزيونى را مى‏ديدم كه از فرارسيدن پايان تاريخ و دومين ظهورمسيح سخن مى‏گفت و مردم را پند و اندرز مى‏داد. مدتى برنامه‏هاى ايستگاههاى تلويزيون مذهبى كه »كليساى تلويزيونى« ناميده مى‏شوند، مرا به خود مشغول داشتند. اين ايستگاهها براى بينندگان آمريكايى موعظه و پند ارائه مى‏دهند و زمينه رفتن به كليسا جهت خواندن نماز را فراهم مى‏نمايند، همچنين اخبار و ميزگردهاى مذهبى(1 ) پيرامون نظر شريعت و دين درباره ازدواج، طلاق، تربيت، كودكان، سقط جنين وكانديداهاى انتخابات را پخش مى‏كنند. وازگان کلیدی: مسيح بنیادگرایی ایوانجلیستها

28 مرداد 1393

مسيح يهودى و فرجام جهان قسمت چهارم

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد سلسله مقالات پیش رو از سایت موعود نقل می شود. چکیده: آنچه در پى خواهد آمد مقدمه كتاب المسيح اليهودى و نهايةالعالم اثر نويسنده و محقق ارجمند مصرى آقاى رضا هلال است كه به دليل مطالب ارزشمند و محققانه‏اى كه در اين كتاب در زمينه مسيحيت صهيونيستى مطرح شده، ترجمه و براى نخستين بار براى استفاده خوانندگان عزيز عرضه مى‏گردد. مقدمه: »هيچ كس نمى‏تواند آمريكا و آزاديهايش را بفهمد، مگر اين‏كه آگاه باشد و تأثيرى را كه دين به طور مستقيم بر روى ساخت و ايجاد اين كشور گذاشته و مى‏گذارد، درك كند...«. جيمز ون - آمريكاى امروز بذر اين كتاب هنگامى كه در دهه نود قرن گذشته در ايالات متحده زندگى مى‏كردم، در وجودم كاشته شد. يكى از روزها وقتى كانالهاى تلويزيونى را مى‏گرفتم، نگاهم بر روى آگهى كانال سى.بى.ان متوقف شد، »پات رابرتسون« واعظ تلويزيونى را مى‏ديدم كه از فرارسيدن پايان تاريخ و دومين ظهورمسيح سخن مى‏گفت و مردم را پند و اندرز مى‏داد. مدتى برنامه‏هاى ايستگاههاى تلويزيون مذهبى كه »كليساى تلويزيونى« ناميده مى‏شوند، مرا به خود مشغول داشتند. اين ايستگاهها براى بينندگان آمريكايى موعظه و پند ارائه مى‏دهند و زمينه رفتن به كليسا جهت خواندن نماز را فراهم مى‏نمايند، همچنين اخبار و ميزگردهاى مذهبى(1 ) پيرامون نظر شريعت و دين درباره ازدواج، طلاق، تربيت، كودكان، سقط جنين وكانديداهاى انتخابات را پخش مى‏كنند. وازگان کلیدی: مسيح بنیادگرایی ایوانجلیستها

11 مرداد 1393

مسيح يهودى و فرجام جهان قسمت سوم

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد سلسله مقالات پیش رو از سایت موعود نقل می شود. چکیده: آنچه در پى خواهد آمد مقدمه كتاب المسيح اليهودى و نهايةالعالم اثر نويسنده و محقق ارجمند مصرى آقاى رضا هلال است كه به دليل مطالب ارزشمند و محققانه‏اى كه در اين كتاب در زمينه مسيحيت صهيونيستى مطرح شده، ترجمه و براى نخستين بار براى استفاده خوانندگان عزيز عرضه مى‏گردد. مقدمه: »هيچ كس نمى‏تواند آمريكا و آزاديهايش را بفهمد، مگر اين‏كه آگاه باشد و تأثيرى را كه دين به طور مستقيم بر روى ساخت و ايجاد اين كشور گذاشته و مى‏گذارد، درك كند...«. جيمز ون - آمريكاى امروز بذر اين كتاب هنگامى كه در دهه نود قرن گذشته در ايالات متحده زندگى مى‏كردم، در وجودم كاشته شد. يكى از روزها وقتى كانالهاى تلويزيونى را مى‏گرفتم، نگاهم بر روى آگهى كانال سى.بى.ان متوقف شد، »پات رابرتسون« واعظ تلويزيونى را مى‏ديدم كه از فرارسيدن پايان تاريخ و دومين ظهورمسيح سخن مى‏گفت و مردم را پند و اندرز مى‏داد. مدتى برنامه‏هاى ايستگاههاى تلويزيون مذهبى كه »كليساى تلويزيونى« ناميده مى‏شوند، مرا به خود مشغول داشتند. اين ايستگاهها براى بينندگان آمريكايى موعظه و پند ارائه مى‏دهند و زمينه رفتن به كليسا جهت خواندن نماز را فراهم مى‏نمايند، همچنين اخبار و ميزگردهاى مذهبى(1 ) پيرامون نظر شريعت و دين درباره ازدواج، طلاق، تربيت، كودكان، سقط جنين وكانديداهاى انتخابات را پخش مى‏كنند. وازگان کلیدی: مسيح بنیادگرایی ایوانجلیستها

29 تیر 1393

مسیح یهودی و فرجام جهان قسمت دوم

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد سلسله مقالات پیش رو از سایت موعود نقل می شود. چکیده: آنچه در پى خواهد آمد مقدمه كتاب المسيح اليهودى و نهايةالعالم اثر نويسنده و محقق ارجمند مصرى آقاى رضا هلال است كه به دليل مطالب ارزشمند و محققانه‏اى كه در اين كتاب در زمينه مسيحيت صهيونيستى مطرح شده، ترجمه و براى نخستين بار براى استفاده خوانندگان عزيز عرضه مى‏گردد. مقدمه: هيچ كس نمى‏تواند آمريكا و آزاديهايش را بفهمد، مگر اين‏كه آگاه باشد و تأثيرى را كه دين به طور مستقيم بر روى ساخت و ايجاد اين كشور گذاشته و مى‏گذارد، درك كند... . جيمز ون - آمريكاى امروز بذر اين كتاب هنگامى كه در دهه نود قرن گذشته در ايالات متحده زندگى مى‏كردم، در وجودم كاشته شد. يكى از روزها وقتى كانالهاى تلويزيونى را مى‏گرفتم، نگاهم بر روى آگهى كانال سى.بى.ان متوقف شد، پات رابرتسون واعظ تلويزيونى را مى‏ديدم كه از فرارسيدن پايان تاريخ و دومين ظهورمسيح سخن مى‏گفت و مردم را پند و اندرز مى‏داد. مدتى برنامه‏هاى ايستگاههاى تلويزيون مذهبى كه كليساى تلويزيونى ناميده مى‏شوند، مرا به خود مشغول داشتند. اين ايستگاهها براى بينندگان آمريكايى موعظه و پند ارائه مى‏دهند و زمينه رفتن به كليسا جهت خواندن نماز را فراهم مى‏نمايند، همچنين اخبار و ميزگردهاى مذهبى(1 ) پيرامون نظر شريعت و دين درباره ازدواج، طلاق، تربيت، كودكان، سقط جنين وكانديداهاى انتخابات را پخش مى‏كنند. وازگان کلیدی: مسيح بنیادگرایی ایوانجلیستها

29 تیر 1393

اجل یهود ؛پایان دنیا یا رجعت عیسی علیه السلام؟

آیاتی از قرآن کریم ازبقای یهود تا قیامت حکایت دارند در عین حال آیه 159 سوره مبارکه نساء طبق تفسیر مرجح ناظر به پایان عمر یهود در دوران رجعت عیسی است. برای رفع اختلافی که در بادو امر میان این دو مطلب به نظر میرسد دو توجیه مخی توان مطرح نمود ؛ نخست آنکه بقای یهود بعد از رجعت عیسی بقای غیر رسمی و منافقانه تلقی گردد که تا قیامت ادامه می یابد و دوم آنکه....

25 خرداد 1393

بررسی مؤلفه غایت شناختی الگوی هنجاری رسانه های جدید اسلامی تحلیلی بر تأثیر نگاه مهدوی در ترسیم الگوی رسانه مطلوب اسلامی

چکیده نکته از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد. بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد. این مقاله به قلم آقایان ناصر باهنر و مجتبی صمدی در فصل نامه علمي ـ پژوهشي مشرق موعود سال چهارم، شماره 16،زمستان 1389چاپ رسیده است. بررسی مؤلفه غایت شناختی الگوی هنجاری رسانه های جدید اسلامی تحلیلی بر تأثیر نگاه مهدوی در ترسیم الگوی رسانه مطلوب اسلامی چکیده مقاله پیش رو در تلاش است تا ابعاد جدیدی از نظریه هنجاری رسانه اسلامی را بگشاید. مولفة غایت شناسی یکی از تمایزات اساسی در میان نظریات محسوب می شود. البته هرچند یافتن و بحث پیرامون این مؤلفه سخت و مشکل می نماید، اما محقق با غور در میان منابع و متون اسلامی به ویژگی هایی دست یافته که در رویکردی همگرا به آینده رسانه، مناسب جهت سیاست گذاری رسانه به سوی الگوی آرمانی به شمار خواهد آمد و در نهایت، آن را به صورت نموداری جدید از ویژگی ها و تمایزات ارائه می دهد که تفاوت اساسی با سایر ویژگی های این مؤلفه نظریات هنجاری دارد. این مؤلفه ها را می توان در قالب عدالت رسانه ای، روش سیاست گذاری علوی در رسانه، تجلی وجه حضور امام، مالکان رسانه؛ متقین و مستضعفین، و در نهایت اهداف و جهت گیری بر اساس دانش و حکمت تبیین نمود. واژگان كلیدی نظریات هنجاری رسانه، غایت انگاری، حکومت مهدوی، رسانه اسلامی.

25 خرداد 1393

ظرفيت ها و محدوديت هاي رسانه در جامعه و دولت زمينه ساز ظهور منجي موعود

چکیده نکته از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد. بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد. این مقاله به قلم آقای سيد محمد مرتضوي در فصل نامه علمي ـ پژوهشي مشرق موعود سال چهارم، شماره 16،زمستان 1389چاپ رسیده است. ظرفيت ها و محدوديت هاي رسانه در جامعه و دولت زمينه ساز ظهور منجي موعود چکیده از جمله تحولات جهاني كه بر اساس متون ديني بايد رخ دهد، قيام جهاني امام عصرعج است. بر اساس انديشه ديني، هيچ تحولي در جامعه بشري رخ نمي دهد، مگر آن که ابتدا تحولي در انسان ها ايجاد گردد. از طرفي بر اساس نظر دانشمندان علوم اجتماعي، خاستگاه تحولات اجتماعي رسانه هاي ارتباط جمعي هستند. از اين رو براي ايجاد آمادگي در انسان ها و مشاركت آنان در قيام جهاني حضرت مهدي عج نيازمند به كارگيري رسانه هاي ارتباط جمعي هستيم. با اين حال، پرسش اساسي اين است كه ظرفيت ها و محدوديت هاي اين رسانه ها چيست؟ مقاله حاضر با بررسي ابعاد سخت افزاري و نرم افزاري رسانه هاي ارتباط جمعي و ظرفيت ها و محدوديت هاي آن ها به اين نتيجه رسيده است كه نمي توان در راستاي تحول جهاني قيام حضرت مهدي عج به آن ها اميدي بست، ولي با توجه به تعريف رسانه كه عبارت است از هر پديده اي كه عامل انتقال فكر و فرهنگ باشد، در جهان اسلام رسانه هاي مغقول شده اي وجود دارد كه در صورت بهره برداري درست، بسيار كارآمدتر از رسانه هاي موجود هستند. اين رسانه ها در سه بخش مراسم (مانند حج، نماز، عيدفطر، نماز جماعت، جلسات مذهبي)، اماكن (مانند كعبه، مشاهد و مساجد) و مناسبت ها مانند عاشورا، اربعين، فاطميه، شهادت ها و ولادت ها) بررسي و ظرفيت ها و محدوديت هاي هر يك مشخص شده است. واژگان کلیدی رسانه، رسانه هاي مشهور، رسانه هاي مغفول، ظرفيت ها، محدوديت ها.

31 اردیبهشت 1393

واكاوي مورد پژوهانۀ اكمال اخلاقي و عدالت طلبي در عصر ظهور با توجه به ماهيت نظام اخلاقي دين

نکته از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد. بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد. این مقاله به قلم آقای مسلم محمدي در فصل نامه علمي ـ پژوهشي مشرق موعود سال چهارم، شماره 14، تابستان 1389چاپ رسیده است. واكاوي مورد پژوهانۀ اكمال اخلاقي و عدالت طلبي در عصر ظهور با توجه به ماهيت نظام اخلاقي دين چكيده اين پژوهش تحليلي مختصر از ماهيت نظام اخلاق ديني ارائه مي دهد و سپس دو بنياد محوري آن در حكومت مهدوي يعني اكمال اخلاقي و عدالت طلبي را به صورت موردپژوهانه بررسي مي كند. اكمال اخلاقي توأم با اتحاد عقول انسان هاست كه از طريق فراهم آوردن بستر عمومی رشد و تعالی انسان ها پديدار خواهد شد. در بعد عدالت طلبي پس از بررسي هويت معرفتي عدالت اثبات خواهد شد مراد از عدالت، طريق وسطي و تأويل آن به صراط مستقيم است. بررسي برخي از مهم ترين كاركردهاي مترتب بر اكمال اخلاقي و عدالت طلبي عصر ظهور نيز در اين پژوهش مورد توجه قرار مي گيرد. واژگان کلیدی عصر ظهور، حضرت مهدي عج، اكمال اخلاقي، عدالت طلبي، نظام اخلاقي دين.

31 اردیبهشت 1393

«عذاب دخان و ردّ پاي آن در سينما

چکیده لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد متني كه در پيش روي خوانندگان محترم قرار گرفته است، بخشي از متن سخنراني دكتر مجيد شاه حسيني با عنوان «عذاب دخان و ردّ پاي آن در سينما» است كه در سالن آمفي تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و از مجموعه سلسله نشست هاي فرهنگ مهدوي مؤسّسة فرهنگي موعود (پنجاهمين نشست) برگزار شده است. متأسّفانه نکات غيرتخصّصي گريبان رسانة ملّي را گرفت و ما به ازاي شيطان، تصويري را تعريف کرديم. شيطان، نماد بومي نداشت و ما از او تصوير بومي و ايراني ساختيم. تا پيش از آن هر کس مي خواست آدرسي از شيطان بدهد يا بايد از نماد هاي غربي استفاده مي کرد يا از نمادهاي 666 و ستارة پنج پر، بز فومت و چشم لوسيفر و از اين دست علائم. حال اگر عکس اين بازيگر نقش شيطان كه براي آن تعريف كرديم، روي تي شرت يا کلاسور يا غيره نقش بست؛ يعني چه؟ يعني ما براي طايفة شيطان پرست وطني که متأسّفانه در کشور بعضاً، ولي قليل حضور دارند، يک نماد بومي تعريف كرده ايم. دجال 666 عذاب دخان شیطان

27 فروردین 1393

غلبه نهایی اسلام بر ادیان

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقای علی رضایی کهنمویی در فصلنامه علمی- پژوهشی مشرق موعود سال ششم شماره 23 پاییز 1391 به چاپ رسیده است غلبه نهایی اسلام بر ادیان در قرآن کریم سه آیه شریفه با تعبیری مشترک از اراده الهی مبنی بر غلبه اسلام بر سایر ادیان خبر میدهند با توجه به سیاق آیات وعده مزبور به طور ویژه ناظر بر مغلوبیت نهایی دو دین محرف یهود و مسیحیت است. بنا بر روایات فریقین تحقق این وعده الهی به دست مبارک امام مهدی(عج)و حضرت مسیح (ع) خواهد بود البته بنا بر برخی قرائن قرآنی و روایی احتمالا بعد از این غلبه نهایی باز عده ای به صورت پنهانی و منفقانه بر عقاید انحرافی پبشین خود باقی خواهد ماند. اسلام ادیان یهود مسیحیت امام مهدی(عج) حضرت مسیح (ع) آخرالزمان

27 فروردین 1393

مسئله شناسی مهدویت پژوهشی

نکته ؛ لازم به ذکر است است از آنجا که یکی از رسالتهای این سایت اطلاع رسانی و تنوع محتوایی برای کاربران محترم است لذا از نویسندگان محترم دیگر با ذکر نام و مشخصات مقالاتی درج می گردد بدیهی است انتشار این مقالات به منزله تایید همه محتوای آنها نمی باشد این مقاله به قلم آقایان حسین الهی نژاد و مهدی شریفی در فصلنامه علمی پژهشی مشرق موعود سال ششم شماره ۲۳ پاییز ۱۳۹۱به چاپ رسیده است مسئله شناسی مهدویت پژوهشی مهدویت پژوهی به سان حوزه ای دانشی دارای ساختار و قواعد استانداردمانند موضوع مسائل روش مبانی و غایت است که در واقع این ساختار و قواعد در همه حوزه های دانشی مثل علم رشته میان رشته و گرایش ساری و جاری است شناخت کامل و جامع از مهدویت پژوهی زمانی به دست می اید که بتوانیم درباره همه مولفه های ساختاری آن به گفتگو بپردازیم لازم است به عرصه های بیرونی آن مانند موضوع شناسی مسائل شناسی روش شناسی مبانی شناسی غایت شناسی -که عرصه های کلی و درجه دو است-توجه نماییم البته در این نوشتار با توجه به حجم محدود آن نمی توان همه مولفه های پیش گفته را به صورت مفصل به بحث گذاشت. بلکه در راستای رسالت و هدف این نوشتار تنها به دو مورد از موارد فوق مثل موضوع شناسی و مسائل شناسی پرداخته می شود واژگان کلیدی مسئله،مسئله شناسی ، مهدویت پژوهی ،مسئله شناسی مهدویت پژوهی، موضوع شناسی مهدویت پژوهی، تبار مسئله، روشگان مسئله

25 اسفند 1392

  • تعداد رکوردها : 217

ورود کاربر

حديث

لينک هاي مفيد